Penny Clapcott - křehký ďáblík ve vodě i ve vzduchu!

21.03.2009 16:28

Penniny olympijské ambice

Prosinec, 2001,  https://archive.theargus.co.uk/2001/12/22/166193.html

Penny Clapcott je 13 let a sní o účasti na paralympijských hrách v Aténách 2004.

Měří pouze 2foot (60 cm) , váží 15kg a trpí nemocí křehkých kostí (OI). Měla 70 zlomenin a podstoupila 5 operací.

Ale v Littlehamptonu objevili její talent pro závodní plavání, který ji může dostat až na vrchol.

Její otec Jhon říká: „Řekli nám, že má pro plavání přirozený talent. Zbožňuje tu možnost dostat se od Atén.“

Tahle žačka začala závodit v listopadu 1999 a v březnu 2000 vyhrála 3 zlaté medaile za 25m volný styl, 25 na zádech a 50m znak ve třídě S3 v národním juniorském šampionátu postižených v Darlingtonu.

Jhon říká. „Byla roztřesená z toho, že neměla žádné předchozí zkušenosti. Dalo jí to ochutnat vítězství a jí se to zalíbilo.“

Sláva přišla když jako senior vyhrála stříbro za 25 a 50m volného stylu a na znak v národních hrách v Shelffieldu. Předtím doplnila své tažení za medailemi 6ti zlatými a 6ti rekordy v 25m, 50m a 100m volný styl a znak v juniorské třídě.

V jedné ze svých 6ti zlatých medailí zlomila národní rekord na 100m volného stylu.

Penny trénuje 4x týdně v Littlehamptonském centru, její trenérka Helen Brooks dobrovolně pomáhá jejímu plaveckému vývoji.

„Její život se plaváním úplně změnil.“ Říká její otec.

Avšak Pennin plavecký vývoj má cenu i finanční.

Jhon říká: „Tento rok nás její plavání stálo 2 000 liber a s jejími ambicemi na členství v Britském národním týmu to bude ještě mnohem víc. Bylo by skvělé získat nějakého sponzora.“

Penny říká: „Bylo frustrující, když jsem dříve nemohla sportovat. Je úžasné, že jsem objevila něco v čem jsem opravdu dobrá. Doufám že pojedu do Atén. V každém případě se o to pokusím.“

Pennin sen zničen

Listopad 2004, https://www.littlehamptongazette.co.uk/news/Penny39s-dreams-were-shattered.894225.jp

Plavecká senzace Penny Clapcott promluvila o svém zármutku nad nesplněním svého snu – účasti na Aténské paralympiádě 2004.

Odvážná 16 letá studentka a její rodiče mluví o trápení po obdržení Doreen Benhamovy ceny za plavání v Littlehamptonském sportovním centru.

Tohle uznání ocenilo rodičovskou odhodlanost a Pennino odevzdání se plavání. Cena byla předána rodině Doreenem Benhamem, jež vedl úspěšnou kampaň pro získání plného vybavení pro Littlehamptonské centrum.

Ve svých 90 letech říká: „Tato cena má tradici již od roku 1984. Letošní rok je mi potěšením předat ji Penny a její rodině. Jejich odevzdání se sportu je úžasné, Penny je opravdovou inspirací.“

Penny je jen 90 cm vysoká, neváží ani 25kg a trpí nemocí křehkých kostí (OI 3 typu). Ale má opravdový talent pro závodní plavání, který ji skoro dostal až na vrchol.

Na konci roku 2003 Pennin sen o Athénské paralympiádě vypadal reálně. Zlomila 3 světové rekordy, 4 britské rekordy a na své cestě za světovou úrovní byla velmi dobrá.

Ale v lednu byl její sen zničen. Bylo jí řečeno, že musí být neklasifikována – a noční můra se stala pravdou.

„Ze začátku jsem si nemyslela, že by mělo být čeho se obávat. Byla to jen úřední procedura. V té době jsem byla klasifikována jako plavec S3, a já  jsem si myslela, že mě dají přinejhoršímjako plavce S4.“

Ale po sérii testů a pozorování Paralympijským soudem v Sheffield oznámila Penny Britská plavecká organizace zničující zprávu.

„Nemohla jsem tomu uvěřit, když nám to řekli. Klasifikovali mě jako plavce S5! Má máma a já jsme se jen smály. Bylo to totálně směšné. Jak jsem měla soutěžit s lidmi, kteří jsou převážně paraplegici a mají sílu jen v horní polovině těla?“

Nešťastná Penny říká, že je zklamaná Britským plavectvím, ale její mladická odvaha a vášeň pro sport trvají. A obdržení ceny Doreena Benhama zřetelně pozvedlo jejího ducha.

„Byl to těžký rok a já se cítím poctěna obdržením této ceny. Pracovala jsem letos opravdu tvrdě. Chtěla bych poděkovat svým rodičům za veškerou podporu a mé jedinečné trenérce Helen Brooks.“

Penny trénuje 4x týdně v Littlehamtonském bazénu.

Atény 2004  nevyšly, ale už teď se pilně připravuje, aby to zkusila na další Paralympiádu - v roce 2012.

World records broken:
Penny Clapcott x 2 (50 Free, 100 Free - S3)

European records broken:
Penny Clapcott x 2 (50 Free, 100 Free - S3)

British records broken:
Penny Clapcott x 2 (50 Free, 100 Free - S3)
 

Ve výškách...

Loni (v roce 2008), ve svých 19 letech se Penny vrhla do další neuvěřitelné činnosti - je z ní akrobatka!

Přidala se do Cirkusu Nova, kde trénují i lidé s nemocí či postižením. Založil jej roku 1994 Jean-Marie Akkerman, pocházející z cirkusové rodiny, když byl ve 22 letech diagnostikován HIV pozitivní. Chtěl poskytnout i ostatním pozitivní pocity vítězství, jež jim cirkus přináší.

Penny byla za 4 dny schopná svého prvního vystoupení. Jak se vyjádřil sám Jean-Marie Akkerman, takového výkonu není schopna většina zdravých lidí.

https://www.cirquenova.com/index2.htm